17 maja bieżącego roku, w ramach integracji, uczniowie dwóch szkół podstawowych: bł. Ks. J. Popiełuszki z Ciesiel i im. Prymasa Tysiąclecia z Mieczyna poznawali najciekawsze zakątki Warszawy. Spacer po Łazienkach Królewskich dał wytchnienie po podróży.
Stare Miasto dało się poznać w promieniach słońca, co prawda w tzw. „pigułce”, bo program był bardzo napięty. „Mały Powstaniec”, Syrenka Warszawska, czy Zamek Królewski przyciągały uwagę uczniów. Kolejnym punktem programu była wizyta w Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych, gdzie uczniowie uczestniczyli w warsztatach prowadzonych przez specjalistów pracujących na co dzień w branży filmowej.
Poznali panią charakteryzator od efektów specjalnych, byli światkami powstawania ”rany ciętej” na czole koleżanki i wreszcie mogli sami wykonać charakteryzację specjalną na ręce kolegi czy koleżanki. W wytwórni można było przy okazji spotkać znanych aktorów, którzy akurat mieli przerwę na własnym planie filmowym (m.in. Katarzynę Figurę, czy Marcina Bosaka). Popołudnie uczniowie spędzili w Centrum Nauki „Kopernik”. Nauka przez zabawę i doświadczenie przyniosła dzieciom niezłą frajdę. Każdy znalazł coś dla siebie: Majsternia, Teatr Wysokich Napięć, Teatr Robotyczny, Park Odkrywców, Latający dywan, czy Łoże Fakira. Wystawy dają więcej możliwości różnorodnych eksperymentów i samodzielnego wyciągania wniosków niż obrazki w książce. Przykładowo: „Magnetyczna chmura”, „Najeżone ciecze” i „Magnetyczny most” to eksponaty, które na różne sposoby obrazują linie pola magnetycznego. „Magnetyczna chmura” skupia się na obserwacji wzrokowej. „Najeżone ciecze” dają możliwość nie tylko obserwacji, ale również kształtowania przestrzeni pola. Z kolei „Magnetyczny most” to okazja, aby także fizycznie poczuć linie pola magnetycznego. Po tak emocjonującym dniu, przyszedł wreszcie czas na posiłek i odpoczynek w Bibliotece Uniwersyteckiej, a także na chwilę zadumy przy grobie Błogosławionego Jerzego Popiełuszki.
Mamy nadzieję, że zdobyta wiedza i miłe wrażenia zachęcą uczniów do odwiedzenia stolicy ponownie.