W drugim semestrze bieżącego roku szkolnego uczniowie klasy VII i VIII mieli możliwość uczestniczenia w zajęciach innowacyjnych pt. „Zakodowana matematyka”.
Innowacja miała na celu uatrakcyjnienie procesu lekcyjnego z wykorzystaniem uczniowskich urządzeń mobilnych – smartfonów.
„Zakodowana matematyka”, wykorzystuje kody QR (Quick Response – szybka odpowiedź). Przy pomocy odpowiedniego programu nauczyciel przygotował kody, w których ukrył treść zadań. Następnie uczniowie przy pomocy smartfonów z odpowiednią aplikacją odkodowali zadania i rozwiązali je na przygotowanych kartach pracy. Na podstawie wieloletnich obserwacji skuteczności różnych metod nauczania oraz aktualnego rozwoju nowych technologii można zauważyć, że uczniom najbardziej brakuje warunków do samodzielnego uczenia się, ale takich, które generują emocje i pozwalają na zabawę. Dlatego też główną przyczyną wprowadzenia innowacji z tego przedmiotu była potrzeba opracowania takich metod, które zmotywują uczniów, a lekcję zamienią w zabawę oraz aby można je było wykorzystać podczas powtórek do egzaminów zewnętrznych.
Uczniom pomysł się spodobał. Bo oprócz możliwości szybkiej weryfikacji swojej wiedzy, współpracy w grupie, nie musieli rozstawać się ze swoimi smartfonami.
Nauczyciel matematyki - Agata Szymczyk