Z okazji 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości uczniowie klas 0-VI uczestniczyli w projekcie historycznym „BohaterON – włącz historię!”. Nazwa akcji stanowi połączenie dwóch słów: polskiego „bohater” oraz angielskiego „ON” czyli, „włączyć”.
To ogólnopolska kampania o tematyce historycznej mająca na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników powstania warszawskiego poprzez wysłanie im kartek – laurek. „Projekt ma edukować Polaków, bazując na historiach Powstańców, wzmacniać poczucie tożsamości narodowej, krzewić postawy patriotyczne oraz budować wrażliwość społeczną”.
Wykonanie kartek nauczyciele poprzedzili wprowadzeniem dzieci w tematykę II wojny światowej i powstania warszawskiego, co pomogło im zrozumieć sens przygotowania kartki dla Powstańca.
Uczniowie klas IV-VI, na lekcjach historii, zastanawiali się kim jest bohater i jakimi cechami się wyróżnia. Starali się zrozumieć, czym było powstanie i dlaczego do niego doszło? Oglądali na fotografiach sylwetki Powstańców, poznali symbole powstania, pracowali z osią czasu. Przygotowując kartki, dzieci z klas 0-III wyraziły swoje uczucia do Powstańców poprzez kolorowy rysunek. Starsi uczniowie również ozdobili kartki rysunkiem, ale oprócz niego zamieścili też słowa podziwu, wdzięczności, podziękowania i życzenia.
Uczestnictwo w projekcie było kolejną lekcją historii, kolejną okazją do poznawania losów naszej ojczyzny oraz bohaterstwa Polaków walczących w jej obronie.