W dniu 29 maja brać uczniowska z kl. IV - VI wyjechała na dwudniową wycieczkę w ramach projektu „Skąd nasz ród”. Wyruszyliśmy w podróż wraz ze wstającym słońcem, czyli bardzo wcześnie. Podróż trwała długo.

Pierwszym miejscem naszego pobytu była Zuzela, nadbużańska wioska, w której przyszedł na świat i spędził dzieciństwo nasz Patron - Prymas Tysiąclecia, Kardynał Wyszyński. Tutaj, w stworzonym w starej szkole muzeum, oglądaliśmy pamiątki, zdjęcia za lat dziecinnych, siedzieliśmy w ławkach, w których on siedział jako uczeń. W Kościele Parafialnym przy chrzcielnicy, przy której był chrzczony, oddaliśmy hołd wielkiemu Polakowi, wzorowemu patriocie. Bardzo nam się tam podobało, bo okolica była piękna. Wielka równina bogata w dorodne drzewa, mnóstwo roślinności. Z żalem wyruszaliśmy dalej na szlak piastowski poznawać korzenie naszej państwowości.

Pierwszego dniu nasza wędrówka kończyła się w schronisku we Włocławku. W drodze na nocleg zatrzymaliśmy się przy tamie na Wiśle, w miejscu gdzie do rzeki wrzucono zwłoki zamordowanego bestialsko Kapelana Solidarności Jerzego Popiełuszki. Tam poznaliśmy kawał historii tej nowszej i chwilą ciszy uczciliśmy pamięć zamordowanego. Następnie udaliśmy się do schroniska. Tam wybrani uczniowie przygotowali z pomocą opiekunów smaczny posiłek. Najedli się wszyscy i jeszcze zostało pieczywa na śniadanko. Trzeba przyznać, że dobrzy z nich gospodarze .W ten oto sposób nasi uczniowie uzyskali sprawność kucharza. Noc była piękna, tylko krótka. Nazajutrz zwiedziliśmy we Włocławku Katedrę, z którą nasz Patron był związany i udaliśmy się do Biskupina. Tam, po spotkaniu z Panią przewodnik zwiedziliśmy wykopaliska archeologiczne dawnych świątyń, w których prawdopodobnie Mieszko I przyjął chrzest na wyspie w Ostrowie Lednickim. Dalej nasza trasa wiodła do Gniezna .Tam w kolebce chrześcijaństwa zwiedzaliśmy Katedrę, poznaliśmy postać Św. Wojciecha i najstarsze w Polsce drzwi gnieźnieńskie.

Lidia Siwek

📞 tel: +48 413917011                 📧 email: poczta@szkolamieczyn.pl                 👨‍👩‍👦‍👦 facebook                 💒 organ prowadzący szkołę: Gmina Krasocin