12 czerwca 2014 r. odbyła się jednodniowa wycieczka do Sandomierza. Pojechali na nią głównie nasi najmłodsi uczniowie – z klas 0 – III wraz z rodzicami oraz kilku uczniów z klas starszych.

Podróż do Sandomierza minęła szybko i przyjemnie. Około godziny dziesiątej byliśmy już w Sandomierzu. Zwiedzaliśmy ciekawe miejsca, które przykuwają uwagę turystów. Najpierw udaliśmy się na spotkanie z przewodnikiem, które miało miejsce obok legendarnej studni na Starym Rynku. Następnie zwiedzaliśmy: Stare Miasto, dziedziniec zamkowy, Ratusz, zabytkowe kamieniczki, maszerowaliśmy po wzgórzu staromiejskim. Ciekawym przeżyciem było przejście podziemną trasą turystyczną, która miała około 0,5 km. długości. Zobaczyliśmy tzw. Ucho Igielne – jest to jedyna brama na świecie zwężona u dołu, która ma kształt ucha od igły.

Udaliśmy się również nad Wisłę, gdzie odbywając rejs statkiem podziwialiśmy na żywo rzekę, którą wcześniej w szkole pokazywaliśmy tylko na mapie. Ciekawą lekcją historii było zwiedzanie Zbrojowni rycerskiej w Kamienicy Oleśnickich. Tam oglądaliśmy zbroje rycerskie, miecze, stroje szlacheckie - wszystko to mogliśmy wziąć do ręki, przymierzyć i zrobić sobie zdjęcie. Po obfitym obiedzie w restauracji „Ciżemka”, troszkę zmęczeni wróciliśmy do domu.
Wycieczka dała nam wiele radości i duży zastrzyk wiedzy.

📞 tel: +48 413917011                 📧 email: poczta@szkolamieczyn.pl                 👨‍👩‍👦‍👦 facebook                 💒 organ prowadzący szkołę: Gmina Krasocin